2012-01-10

Barnmorskebesök! Det sista?

God kväller!
 Idag har det gått i ett. Kanske inte för en normal icke gravid människa, men för mig som är stor som ett hus och väger typ dubbelt så mycket som jag brukar har det varit en hård dag hahaha. Gick upp vid 6 för att köra Jesper till jobbet. Sen har jag ju varit iväg till Valla Djursjukhus för att hämta hem vår älskade Nova som mår bra igen :) Hon ska gå på antibiotika i 10 dagar nu, men hon är redan idag hur pigg och glad som helst!! Så det är en stooor lättnad! Sen har jag faktiskt, tro det eller ej, varit duktig och tagit tag i pluggandet idag. Gjorde väl inte riktigt så mycket som jag tänkt men jag gjorde något det är huvudsaken ;) Sen var de dags att bege sig till barnmorskan för vanlig kontroll igen. Hon skrämde upp mig lite idag då hon hade känt och klämt på min mage och sa: Ja du, jag är inte säker på att bebisen är vänd åt rätt håll längre (dvs med huvudet nedåt). Jag blev såklart helt nervös och tänkte att gud nu kommer de bli kejsarsnitt för den kommer säkert inte gå att vända tillbaka. Hon rullade in ultraljudsapparaten för att kolla hur den låg i magen. Och som tur var låg den som den skulle, den hade till och med trängt ner ganska djupt med huvudet, så jag hoppas att det är dags snart! Alla andra värden såg också bra ut, vilket de gjort hela tiden. Har nästa tid inbokat hos barnmorskan 26:e januari. Beräknat födelsedatum är ju 24:e januari så jag hoppas innerligt att jag slipper gå dit detta datum. Men som jag vet så går ju de flesta förstföderskor över tiden, men man vet ju aldrig riktigt vad som händer och sker. Sen var de bara hem igen för mig och Jesper och hämta inköpslistan och bege oss iväg för att handla. Sen var jag helt slut haha. Tänk va mycket jobbigare allt känns när man är gravid, jag som jämt har fart runt överallt som en tokstolle hela dagarna. Jaja, men snart kan jag vara igång mer igen, ska bara klämma ut ungen först :P Måste ju berätta att vi gjorde en sjukt god maträtt idag som vi hitta i en ICA tidning. Steka kycklingfiléer och sen lägga dom i en form, strö över skivade tomater och sen blanda ihop en sås bestående av mellangrädde, färsk hackad basilika, vitlök, dijonsenap och lite salt och peppar. Hälla det över kycklingen och tomaterna och sen in i ugnen ca 15 min. Pasta till det! Hur gott som helst!! Så de kommer vi garanterat laga igen!Snart dags för sängen!

Här kommer en bild från första ultraljudet som måste ha varit i typ vecka 10 eller 11 eller därikring :P

 Natti natti!

Kram //Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar