2012-01-10

Älskade Nova!!

Igår morse började jag ana att något inte stod helt rätt till med Nova! Hon var inte helt som vanligt. Hon började bli hängig och inte alls med på noterna och satt och skakade. Tänkte att jag avvaktar under dagen och ser hur det utvecklar sig. Varefter dagen gick blev hon sämre och ville varken äta eller dricka. Så det var bara att ringa till Valla Djursjukhus och beställa tid. Först fick jag en tid idag nu på morgonen men jag skulle återkomma om jag tyckte hon blev sämre. Och det tyckte jag nästan direkt så ringde igen och bad att få komma igår. Såklart blev det på jourtiden, men vi vågade inte vänta till morgondagen. Vi fick en tid 17.30. Vi möttes av jättetrevliga veterinärer och djurskötare och Nova var hur duktig som helst vid undersökningarna. Tog tempen (hon hade lite feber), klämde och kände överallt och röntgade magen. Hittade inget på röntgen men de ville behålla henne över natten för att ge dropp, ta massa blodprover och göra en kontrast där man ser om det finns några mjuka föremål i magen och att allting passerar som det ska genom magen. Kändes lite jobbigt att lämna henne där, men samtidigt visste vi ju att hon va i goda händer och fick bästa möjliga vård. Ringde på telefontiden idag för att höra hur det var med henne. Och nu MÅR NOVA BRA!! Sååån himla lättnad!! Hon var pigg och glad och hade ätit och druckit ordentligt nu på morgonen. Under natten hade hon fått dropp, antibiotika och nåt mer preparat för magen. Troligen var det någon slags infektion i magen pga att hon ätit ngt olämpligt. Hon kommer gå på antibiotika ett par dagar hemma. Ska hämta henne om en timme! LÄNGTAR!! Känns som hon varit borta en evighet! Men såå skönt att hon mår bra och tur att det finns veterinärer som kan göra så de små djuren mår bra igen :)Släpper en bildbomb på Nova :)











Kram //Madde

1 kommentar:

  1. Så himla skönt! Hoppas hon kryar på sig fort nu! Kram/ Laika

    SvaraRadera