2012-03-01

Underbar dag!

God kväll!
Dagen idag har varit helt underbar! Den började med att Frida och Loke kom hit på besök och vi tog en långpromenad med våra kids i solskenet! Var hur skönt och avkopplande som helst. Avnjöt sedan en lunch hemma hos mig. Klyftpotatis och kyckling i ugn med salsasås, svamp, purjolök och lite sånt gott i :) Fått receptet från Hanna Dahl en gång för länge sedan då jag blev helt frälst i den rätten!!! Så det var en mycket trevlig fm/lunch med Frida och Loke :) På em hämtade vi hundarna på landet som varit där ett par dagar då Jesper har jobbat! Sen hem för att baka kladdkaka och fixa en del innan min kusin och moster kom hit på besök framåt kvällskvisten! De stannade flera timmar. Vi fikade, pratade än massa och hade det allmänt trevligt! Wilma fick fina presenter, bild kommer längre ner!

Ikväll läste jag som vanligt Emelies blogg och såg där att hon laddat hem en app till Iphone som heter barnvagnsutmaningen. Jag blev såklart nyfiken på vad detta var för något och laddade hem den! Den ska man aktivera varje gång man går på en barnvagnspromenad. Då registreras hur länge man går, hur långt och det visas även vilken väg man har gått. Ganska intressant faktiskt! Man har en månad på sig att gå en viss sträcka och man ser även hur andra personer ligger till! Så imorgon ska jag börja använda denna fantastiska app :) Imorgon ska jag även RIDA för första gången på över 5 månader så det blir nog spännande hehe. Det tråkiga är bara att jag inte komemr i några av mina ridbyxor... har visst ett par kg kvar att gå ner innan jag kan använda dom igen utan att kvävas! Men som tur är får jag låna ett par ridbyxor av snälla Eva :D Hoppas bara att dom passar hehe. jag är sjukt taggad på att komma igång med ridningen igen. Är också väldigt taggad på att börja springa och styrketräna igen! Men måste vänta tills jag varit på efterkontrollen innan jag sätter igång med det. Tills dess får det duga med promenader och lite ridning :) Nu ska jag fixa med lite foton som vi ska beställa! Sov gott allihopa!

Kramar //Madde


1 kommentar:

  1. Jag längtar efter er! Det var sååå mysigt att hälsa på. Hoppas jag blir frisk snart oc får titta förbi snart igen. Kram!

    SvaraRadera