2012-03-07

Ridpremiär!!!

Hejsan hoppsan!

Igår hade jag en riktigt BRA dag! Ni vet en sån där som man aldrig vill ska ta slut! På fm var Hanna Dahl här och hälsade på mig och Wilma. Vi lagade lunch och var ute på en superskön långpromenad i skogen. Wilma fick återigen finfina presenter. Denna gång ett supersött lamm som numera heter Lambi :P Hon fick även en superfin body med matchande byxor :) Wilma har ingen klädbrist om man säger så!!! Hanna stannade rätt många timmar och de var hur trevligt som helst! Framåt sen em åkte jag till NFK för att rida för första gången på 5 månader, så det blev en så kallade ridpremiär :) Jag red på Iris, gick väl helt ok med tanke på förutsättningarna med en vääääldigt otränad kropp osv hehe. Men roligt var de och imorgon ska jag rida extraträning, på Griga! Jag kan ju för övrigt meddela att träningsvärken börjar infinna sig och de lär väl inte kännas bättre efter ridningen imorgon. Men de är skönt att känna att kroppen har jobbat ordentligt! När jag kom hem igen på kvällen var jag sådär supertrött så jag knappt kunde hålla ögonen öppna då jag dessutom natten som var enbart sov 2 timmar :P Men man orkar mer än vad man tror konstigt nog!

Idag har jag och Wilma varit ute mycket i det fina vintervädret. Vi gick faktiskt hela 8 km!! Promenader är ju faktiskt väldigt bra för att komma iform efter en graviditet! Och bra förberedelse innan man börjar löpträna igen! På em åkte jag in till stan för att klippa mig, vilket inte var en dag för tidigt!! Men nu är det gjort och jag är faktiskt väldigt nöjd med resultatet :) Nu ikväll har vi varit på landet hos Jespers föräldrar och ätit middag, gott gott!! Wilma har dock varit väldigt ledsen större delen av kvällen då hon haft ont i magen! Men efter MYCKET muller och buller i blöjan blev hon glad igen hehe :) Idag har vi även fått hem korten vi beställde, alla utom förstoringarna som kommer lite senare. Så nu måste vi leta efter något fint album vi kan köpa och sätta i alla fina kort på Wilma. Behöver även köpa lite ramar till förstoringarna! Ska bli kul att få upp lite personliga bilder så det känns som att det är VI som bor här!! Nu ska jag faktiskt läsa lite vårdpedagogik, så mycket jag orkar innan ögonen går ihop eller innan Wilma vill ha käk igen ;)

Kram //Madde

Bild tagen från Corren :)

Wilma sover sött med Lambi :)

Finfina kläder!

2 kommentarer:

  1. Det var så trevligt att hälsa på er! Måste försöka hinna med att träffa er lite oftare. Var ju extra roligt att du kom till Nfk för att rida på kvällen med och att man fick vara med om din ridpremiär :) det kommer gå galant imorgon ska du se, fina griga kommer göra lektionen till ett rent nöje :)

    SvaraRadera