2012-04-22

Jobb & lördagsmys!

Hej alla nattugglor :)
Idag har jag jobbat på nfk 8-15. Tycker det är rätt skönt och jobba i stallet där allt bara går på ren rutin. Gillar mer att arbeta med kroppen än att arbeta med hjärnan hehe. Dagen har gått bra. Dock dök ena stalleleven inte upp imorse så vi var en man kort de första timmarna. Men sen dök snälla Ellinor upp och hoppade in som stallelev resten av dagen så det löste sig fint. Lilla Janne var ute på äventyr inne på badhusets mark. Det löste sig dock fint sen när vi fångat in honom och kontaktat badhusets personal som fick komma och låsa upp en grind så vi kunde få in honom på nfk:s område igen :) När arbetsdagen var slut åkte jag vidare til llandet för att hämta upp Jesper, Wilma och hundarna. Det bjöds på soppa och pannkakor när jag kom fram, smaskens! På väg hem sen stannade vi till hos Jennifer och beundrade den fina fölunge som Vine fick för ett par dagar sen. Hur söööt som helst. Glömde dock ta kort på den, de får bli nästa gång jag åker förbi där :) Väl hemma infann sig tröttheten, dock inte så mycket pga av jobbet utan antagligen mest för att jag inte fick så många timmars sömn natten som var. Så mellan 18-21 sov jag och Wilma tillsammans i vår dubbelsäng. Jättemysigt! När vi vaknade hade Jesper varit och handlat, varit ute med hundarna och dessutom lagat kvällens middag och efterrätt. Så resten av kvällen tillbringade vi framför tv:n med ett hemladdat avsnitt av gårdagens lets dance och sedan världscupen i dressyr :) En riktigt mysig kväll.

Imorgon ska jag försööööka komma upp lite skapligt. Behöver verkligen plugga ordentligt eftersom jag varit ASSLARVIG med det denna vecka. Så nu måste det bli ordning på torpet. Dock vill vi hinna åka till Mantorp och kolla på Gabriella och Lily som ska tävla så jag hoppas att det går ihop sig. På kvällen tänkte jag dessutom bege mig iväg på ännu ett friskis pass :) Jaja vi får se hur dagen blir! Nu är det dags att krypa till kojs så jag är pigg och glad imorgon! Natti natti!

Här kommer lite bilder på Wilmas nya fina kläder :)









Kram //Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar