2012-04-26

Hallå!

Insåg just att jag inte bloggat sen i måndags. Har typ bara glömt bort det då jag haft så mycket annat runt omkring mig. Tisdagen började med att jag och Wilma försov oss haha. Det har nog aldrig hänt. Wilma brukar ju se till att väcka mig skapligt. Vi skulle träffa Lena och Moa på stan klockan 11. När jag vaknade kikade jag på klockan som då var 10!!! Jag insåg direkt att det inte fanns en möjlighet att hinna ta oss dit på en timme när hundar ska ut på promenad, jag måste fixa ordning mig själv, Wilma ska ha ny blöja och käk och tusen andra grejer man måste fixa med på morgonen :P Som tur va kunde vi ändra tid till 12 så då var det lugnt igen :) Vi gick ett par timmar på stan och vi båda inhandlade lite nya fina kläder :) Vi avslutade med en sen lunch på Lindhs. Senare på em kom prästen hem till oss på besök för att planera lite inför Wilmas dop. Vi fick reda på hur allting skulle gå till och vi valde psalmer osv. Så nu börjar de kännas som allt är under kontroll :) Kvällen avslutades med ett medelpass på Friskis & Svettis tillsammans med Lena! Var de jobbigaste medelpass jag varit på, men guuud så skönt det är efteråt när man känner hur kroppen riktigt har jobbat!! Somnade rätt skönt den kvällen:)

I går tog jag , Wilma och hundarna en riktigt skön långpromenad i Vidingsjö skogen. Har en favoritrunda vi brukar gå ibland där det är rätt mycket vatten och väldigt fin natur! När Jesper kommit hem från jobbet var det dags att åka till BVC med Wilma för vaccinering, vägning och mätning. Numera väger Wilma lite över 6 kg och är 62.5 cm lång! Mammas stooora tjej!!! Vaccineringen gick rätt bra! En spruta i varje lår och hon blev såklart väldigt ledsen men det gick fort att trösta henne så hon lugnade sig igen. Ingen feber har dykt upp ännu så jag hoppas att det förblir så! På kvällen åkte vi till Jespers brorsa och firade honom på hans födelsedag. Fick god mat och en underbar tårta till efterrätt :)

Idag har jag pluggat en del, dock inte så mycket som jag borde men men :P Tog en paus och åkte till Staby gård och red Proudy, fina häst!! Är alltid lika roligt :) Sen hem och duscha, äta lunch och sen iväg till skolan för ett möte och planering med min mentor. Nu ikväll har vi varit hos Sofia och Pierre. Jesper hjälpte Pierre att få in hans båt i garaget och efter blev det lite mys med fika :) När vi kom hem igen fick Wilma ett välbehövligt bad. Hon tycker det är rätt mysigt och skönt att bada :) Ja de var dessa dagar, känns ändå som vi hunnit med en del :) Imorgon är det full fart igen och jag älskar´t. Sov gott allihopa!


1 kommentar: