2012-06-17

I´m back :)

Dååå kör vi igen då, skam den som ger sig! Har faktiskt saknat bloggandet, men det har inte funnits tillfälle och motivation på ett tag och då är det lika bra att vänta tills motivationen och viljan dyker upp igen! :) Dagarna rullar på och det är mycket att göra mest hela tiden. Wilma växer så det knakar och har nu blivit hela 4 månader och 3 veckor. Hon har fått 2 tänder och även fått sin 5 månaders vaccinering. Nästa gång vi ska till BVC är det dags för 6-månaders kontroll! Tänk att vår lilla tjej snart är ett halvår!! Heeelt otroligt och underbart!!

Jag håller igång med träning och ridning och börjar faktiskt känna att jag är på väg "tillbaka". Än är det lång väg kvar, men jag är på g och det känns riktigt bra! Försöker numera träna på friskis/springa i skogen 3 ggr per vecka samt rida 2 ggr per vecka. Utöver det går jag långpromenader med Wilma och hundarna de flesta dagarna varje vecka. Så det blir faktiskt en hel del motion och det gillar jag! Har till och med funderat på att anmäla mig till Norrköpings stadslopp som är 1 mil och till Vretaloppet som är 7,5 km i terräng. Inte för jag har tränat för det ännu, men då har man något att sträva mot och om inte annat så blir det bra träning de dagar som de där loppen är :) Men vi får se hur det blir, jag hoppas iaf att jag kommer ställa upp på dessa lopp. Sen är det ju höstmilen någon gång med, måste kolla upp datum osv...

Igår hade vi en underbar kväll tillsammans med Connie, Daniel, Maja och Frida. Först blev det käk på La Uva (Tapasrestaurang) och sedan bowling i Vilbergen, mycket roligt och trevligt måste jag säga :) Snälla Connie hade med presenter till Wilma som hon shoppat i London :) Idag har jag haft en bra dag! Den började med att Hanna kom hit och hälsade på oss! Vi tog en sväng på stan och shoppade lite nya träningskläder samt kläder till Wilma och avslutade sedan med en god fika på Waynes. Mysigt! Har sedan varit ute i skogen och sprungit 2,5 km som sedan avslutades med lite magträning här hemma :) Ikväll har vi ätit hemmagjord pizza och jordgubbar till efterrätt, mums! Wilma har dock varit vaken större delen av kvällen och varit rätt kinkig, men till slut gick ögonen ihop liggandes i pappas famn, så då var det bara att bära in henne i sängen hehe. Snart dags för oss också att sova så vi orkar upp imorgon och göra lite vettiga och nödvändiga saker.

Kram //Madde


De är gott med gröt ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar