2012-02-23

Bvc - besök!

Hej alla glada :)
Har haft två riktigt bra dagar! Dagen igår började med ett besök på bvc med Wilma. Hon växer och går upp i vikt precis som hon ska och väger nu 4260 gram och är 54 cm lång :) Vår barnmorska är så himla gullig och trevlig så det känns kanonbra! Efter besöket åkte vi vidare för att hämta Jesper på jobbet som numera bara jobbar halvdag på onsdagar! På den tidiga eftermiddagen var sedan jag och Wilma ute på långpromenad. Duggade lite först när vi kom ut, men vädret blev som tur var bättre och bättre under promenadens gång. Sen var de bara hem igen och ge Wilma lite käk och sen ta bilen med hela familjen till Norrköping där vi skulle hälsa på min fina syster Maria och hennes sambo! Hon bor väldigt nära stallet så vi passade på att gå in där en snabbis först och hälsa på. Det är så roligt när man kommer dit nuförtiden för alla blir så glada och vill se lilla Wilma hehe. Fick en trevlig överraskning också. Maria kom med ett paket till Wilma med superfina kläder i :) Var sedan på besök hos syster som sagt där vi blev bjudna på fika och pratade lite bebissnack :) På väg hem sen stannade vi till på landet hos Jespers föräldrar för att hämta hem hundarna som har varit på semester ett tag :P Fick lasagne och fika, så dagen igår var inget att klaga på hehe :)

Idag har det varit lite lugnare tempo. Har varit på universitetets bibliotek och pluggat lite grann för första gången på typ en månad. Men nu jäklar ska plugget sätta fart igen för jag har en del att göra denna termin även om jag ligger lite före i planeringen. Men det är lika bra att köra på :) Efter lunchen gick jag, Jesper, Wilma och hundarna en ordentlig promenad i det finfina vädret. Man blir ju så glad när solen visar sina vackra strålar!!! Nu ikväll har Lindberg varit här på besök och hälsat på Wilma. Man blir ju rätt bortskämd när man fått en liten bebis. Alla kommer med så fina presenter!! :) Lindberg hade med ett stort gosedjur i form av en häst och en t-shirt med hästmotiv. Hehe jag tror bestämt att folk tror hon kommer bli en lite hästtjej. Men vi får väl se :P Nu sover hon gått i sin babysitter så jag får lite tid och lugn och ro att sitta här och bara göra sånt jag känner för, helt underbart!! Tänkte att jag slänger upp lite bilder på Wilmas fina presenter som hon fått igår och idag!!




 Kram till er alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar