2012-07-01

Underbar helg!

Har varit en helt underbar helg! I fredags var jag och Wilma ute på landet en sväng medan Jesper jobbade. Gick liten vagnspromenad och stannade till på fältet och kollade när ridlägret hade sin avslutningsuppvisning för sina föräldrar! Blev bjuden på fika och goda jordgubbar av Wilmas farmor. Framåt kvällen åkte vi hela familjen till Pierre och Sofia för att hälsa på dom och deras söta dotter Stella som då fyllde 2 veckor. Det är heelt otroligt vad liten hon var. Tänk att Wilma har varit så där liten, det är nästan helt ofattbart. Jag kan konstatera att det händer rätt mycket på 5 månader, de växer så det knakar och de utvecklas i en rasande fart :) Stella var hur som helst jättegullig. Hoppas vi snart får se henne igen!
Igår åkte Jesper iväg tidigt för att träna cross med några polare. Han skulle vara borta i stort sett hela dagen så jag, Wilma och hundarna tog bilen till Norrköping för att hälsa på mamma och syrran. Fick käk och hann även plugga lite grann medan Wilma sov :) Åkte hem på em. Då var det bara att duscha och byta om och åka iväg till Eva där vi skulle ha "halv åtta hos mig". Även Dahl och Maja var där. Supertrevligt och mysigt. Till förrätt blev det avokado fyllda med skagenröra och citron. Huvudrätt blev kantarellpasta med baconinlindad fläskfilé. Och till efterrätt blev det gino, varm banan, jordgubbar och kiwi med smält vit choklad över samt glass. Var verkligen hur gott som helst så det ska vi ta och göra nån dag här hemma med :) Eva var ju den sista som skulle laga middag av oss. Lite tråkigt tyckte vi så nu ska vi börja om igen, så troligtvis blir det middag hos mig om 2 veckor :)
Idag har vi storstädat som vanligt eftersom det är söndag haha. Så nu är det skinande rent här hemma och då trivs jag verkligen :) Åkte ut till landet med Jesper och Wilma. Jag passade på att rida med Eva och Maja. Red fina Griga och det gick faktiskt väldans bra! Superrolig häst det där även fast det inte alltid är helt lätt :) Men det är roligt med utmaningar!! Vi hade tur med vädret med.. lagom till vi kom ut så började det regna och de regnade faktiskt rätt mkt.. Men precis när vi var klara och skulle rida iväg så kom solen fram igen och höll i sig hela ridturen :) När vi skulle släppa ut dom i hagen igen lyckades dock Griga bli rädd för en sandhög och hoppade på min stackars hälsena som nu värker och är lite svullen. Tuuur att jag hade mina rejäla stallskor på mig, annars vet jag inte hur det hade kunnat gå. Men det känns nog mycket bättre imorgon hoppas jag på! Ikväll har vi fortsatt med lite fix och trix, bland annat fixat lite i Wilmas blivande rum, satt upp tavelhylla och lite sånt. Dessutom lyckades vi göra hennes fotavtryck i sån där lera i en fin ask som hon fick i doppresent av Cecilia! Blev så fint så :) Tyvärr har jag varit dålig på att ta bilder den senaste tiden så jag får bjuda på en gammal bild :P Natti natti!

Kram //Madde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar